صادق زیبا کلام : هویت ملی و ایرانی ام را از زمان رضا خان دارم

شبکه چهار برنامه ای با عنوان عوامل تضعیف شدن ملی شدن صنعت نفت با حضور آقایان زیبا کلام کاشانی نجفی وجناب سلیمی نمین که تلفنی در جلسه حاضر بود دکتر زیبا کلام خطاب به سلیمی نمین می گفت : زمانیکه رضاخان اومد کشود ایران چیزی به اسم صنعت نداشت کارخونه ای وجود نداشت 20 سال بعد 40 هزار کارگر داشتیم شناسنامه رو تو ایران کی راه انداخت اون زمان که رضاخان سره کار اومد ما چند کیلومتر جاده داشتیم چند نفر آدم باسواد و … توجه داشته باشین که تمام این پیشرفت ها بدون پول نفت بود

شما فقط یاد گرفتین تو این 30 سال بگین رضا شاه مزدور انگلیسی ها بوده در صورتیکه اصلا اینجوری نیست انگلیسی ها به شدت از رضا شاه بدشون می اومد 10 سالی بود که رضاشاه با آلمانی ها ارتباط برقرار کرده بود راه آهن ایران رو کی ساخت ارتش ایران رو کی نظم داد پل ورسک ساخت مشترک مهندسین آلمانی و سوئدی بود جاده های ایران رو مهندسین آلمانی طراحی کردن و … آخرش گفت من اگه زمان رضا شاه زندگی می کردم مطمئنا 20 بار اعدام می شدم چون با خیلی از تفکرات دیکتاتوری این آدم موافق نبودم ولی من هویت ملی و ایرانی ام رو از رضاخان دارم سلیمی نمین که قاطی کرده بود نذاشت حرفهای ریبا کلام تموم شه و شروع به چرت پرت کفتن کرد از طرز صحبت کردنش خندم گرفته بود خواستم بهش بگم این طرز صحبت کردن خیلی وقته که منسوخ شده حداقل برای اغلب آدمایی که پای این برنامه نشستن حوصلم نکشید زدم کانال 6 اخبار ورزشی رو دیدم وقتی برگشتم به کانال 4 دیدم آقای کاشانی در مورد دولت مصدق صحبت می کنه واینکه در دولت مصدق تنها چیزی که مهم نبوده مسئله نفت بوده ؟؟!! اینجا دوباره زیبا کلام قاطی کرد گفت : جناب کاشانی شما برای تبرئه پدرتان دارید مصدق را نیز بدهکار می کنید

2 پاسخ

  1. مرگا به من اگر با پر طاووس عالمی
    یک موی گربه وطنم را عوض کنم

  2. سلام…
    سبزه سبزم ريشه دارم. من درختي استوارم.
    ما هستيم…
    ما بي شماريم…
    آهاي مزدوران و جاسوسان و بسيجيان و اي قاتلان منتظر باشيد تا مثل سگ از ايران بيروتنان كنيم تا بچشيد طعم تلخ غربت را كه بيرون شدگان كشيدند..
    آهاي مردم سبز انديش حق دادني نيست گرفتني است و ما بايد حقمان را بگيريم حتي اگر جانمان را بدهيم و بدانيد كه هيچ چيز بي بها نيست.

پاسخی بگذارید

