طرح آشتی و وفاق: از نمازجمعه تا کاخ مرمر

علی اصغر زارعی، نماینده اصولگرای مجلس ایران، می گوید که بهتر است تا محمود احمدی نژاد به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام نرود.
آقای زارعی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ایران، دوشنبه ۳ اسفند (۲۲ فوریه) گفت که اگر او به جای محمود احمدی نژاد بود «فعلا به در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام» شرکت نمی کرد.
این نماینده حامی دولت گفت: «رفتن به جلسات مجمعی که فضای آن تبدیل به یک فضای کشمکش سیاسی شده است مطابق با رفتارهایی که هم‌اکنون رییس‌جمهور در سیاست‌های خود تعقیب می‌کند نیست.»

سخنان آقای زارعی در واکنش به پیشنهاد «وفاق» مطرح می شود که طی آن برخی از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی خواستار بازگشت اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع، به نماز جمعه و شرکت محمود احمدی نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شدند.
رضا اکرمی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، جمعه (۳۰ بهمن) در گفتگو با ایسنا گفته بود: «برای ایجاد وفاق و اتحاد در کشور اولین کار این است که مسئولان هرچه بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند، یعنی به عنوان مثال، آقای احمدی‌نژاد باید در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرده و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نیز به نمازجمعه برگردد.»
اما علی اصغر زارعی که حامی دولت محمود احمدی نژاد است، معتقد است که وفاق زمانی در ایران به وجود خواهد آمد که «همه به قانون تمکین کنند».
آقای زارعی می گوید: «کسانی که خود را فراقانونی می‌دانند و انتظار دارند با قوانین ویژه با آنها برخورد شود باید به مر قانون عمل کرده و در غیر این صورت هر گونه وفاقی منجر به انشقاق می‌شود.» به گفته او، «وفاق با کسانی که قانون را شکسته‌اند و حاضر به عذرخواهی هم نمی‌باشند و حق ویژه‌ای برای خود قائلند به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست».

بیان دیدگاه